Програма гуртка

      

    ПРОГРАМА ГУРТКА

    «Екологія і фантазія»

    Керівник: викладач біології, географії, екології

    Лохтенко Наталія Павлівна.

     

     

     На сьогодні одним з найбільш актуальних завдань освіти є формування екологічної компетенції молоді, що може бути досягнуто лише за умов безперервності екологічної освіти, міждисциплінарного підходу, активної взаємодії педагога і учня, творчого навчання з використанням набутого досвіду. Основною метою гуртка є  формування екологічної культури дітей через залучення їх до вирішення актуальних проблем екології та виховання шанобливого ставлення до природи.

     

    Теоретична частина гуртка

    Програма гуртка передбачає ознайомлення з основами екологічних знань і природоохоронною діяльністю людини. Ця сукупність знань може становити базу для системного підходу у форму­ванні екологічної обізнаності учнів починаючи з перших курсів.

    Практична частина гуртка

    Робота з природним матеріалом несе в собі великі можливості зближення учнів з рідною  природою, виховання бережливого та шанобливого ставлення до неї та формування перших трудових навичок.

    Природний матеріал - скарбниця для розвитку учнівської творчості. Вона дарує учням естетичну та душевну насолоду  а також формує почуття прекрасного.

    Мета роботи гуртка:

      формування уявлення про цілісну картину світу, самоорганізацію та саморозвиток природи;

      пояснення взаємовідносин тваринного, рос­линного й антропогенного світів;

      формування вмінь співвідносити екологічні знання з життєвим досвідом;

      виховання елементів екологічної культури особистості;

       накопичення морально-етич­них уявлень, загальнокультурних елементів та ерудиції.

     

    ПРОГРАМА ГУРТКА ПЕРЕДБАЧАЄ ВИРІШЕННЯ ТАКИХ ЗАВДАНЬ:

    - навчити учнів бачити закономірності організації життя на Землі, в тому числі в зв’язку з антропогенним впливом на природні системи і біосферу загалом, усвідомлювати єдність людини і навколишнього природного середовища;
    - ознайомити зі значенням сучасних природничих наук у розв’язанні
    існуючих проблем екології;
    - поглибити знання з біології, географії, хімії, краєзнавства;
    - забезпечити екологічне навчання і виховання, розвити вміння передбачати критичні моменти в природних екосистемах, що виникають внаслідок антропогенного впливу;

    - розвиток навичок у роботі з природним матеріалом та штучним матеріалом – його вторинне використання в естетичних цілях та повсякденному житті;

    - виховання естетичного і художнього смаку.

    Під час засвоєння програми гуртка учні набувають ґрунтових знань з основ загального природознавства, ботаніки, біології, географії  та екології. Програмою передбачено використання практично всіх природних і штучних матеріалів, що можуть бути використані в гуртковій роботі, а саме в її практичній частині. Систематична робота з природним матеріалом: його правильним збиранням, заготівлею, збереженням та використанням для виготовлення предметів побуту, сувенірів - виховує в них трудові навички, екологічну свідомість.

    Гуртківці беруть участь у  масових натуралістичних заходах, тематичних святах, організації різних виставок.

    Форми занять: навчальні, дослідницькі, проведення практичних робіт, екскурсій, конкурсів-виставок, вікторин тощо.

    Навчально-тематичний план гуртка «Екологія і фантазія» 

     

    п/п

     

    Тематика та форма роботи

    Місяць

    проведення

    1.

    Теоретична частина заняття. 

    Знайомство з гуртківцями. Вступ. Екологія, як наука.

    Вересень

    2.

    Теоретична частина заняття.Охорона навколишнього природного середовища як потреба особистості та суспільства.

    Практична частина заняття.

    Заходи щодо озеленення приміщення училища.

    Основні принципи заготівлі і збереження природного матеріалу.

    Жовтень

    3.

    Теоретична частина заняття.

    Здоровий спосіб життя як основа збалансованої системи «Людина – довкілля»

    Практична частина заняття.

    Тематика і напрямки виготовлення виробів (оздоблення горщиків для квітів)  із природних і штучних матеріалів.

    Листопад

    4.

    Теоретична частина заняття.

    Природне середо­вище. Фактори не­живої природи.

    Практична частина заняття.

    Виготовлення виробів, поробок, сувенірів із природних та штучних матеріалів на новорічну тематику.

    Грудень

    5.

    Теоретична частина заняття.

    Відносини між ор­ганізмами. Факто­ри живої природи

    Практична частина заняття.

    Виготовлення виробів присвячених до Дня Святого Валентина

    Січень

    6.

    Теоретична частина заняття.

    Охорона природи.

    Практична частина заняття.

    Виготовлення виробів до свята Пасхи.

    Лютий

    7.

    Теоретична частина заняття.

    Заповідна справа, екологічні стежки рідного краю.

    Практична частина заняття.

    Роботи із озеленення приміщення училища (посів розсади).

    Підготовка до дня виставки - ярмарки виробів гуртка.

    Березень

    8.

    Теоретична частина заняття.

    Значення води в житті людини. При­чини зменшення запасів води, придатної до вжи­вання. Очищення води.

    Практична частина заняття.

    Участь гуртківців у «Еко-моді» (виготовлення та демонстрація костюмів із підручних матеріалів)

    Квітень

    9.

    Теоретична частина заняття.

    Основні поняття синекології. Біоценоз, його структу-
    ра і характеристика. Біотичні взаємозв'язки в біоценозах. Роль тварин у запи-
    ленні та розповсюдженні рослин. Фітоценоз. Біогеоценоз. Трофічні ланцюги.
    Екологічна ніша.

    Практична частина заняття.

    Проекти озеленення клумб. Роботи на клумбах.

     

    Травень

     

     

     

    НОВИЙ САЙТ!

    Наразі сайт у режимі наповнення, тому вибачаємось за відсутність деяких матеріалів.

    Наша адреса

    м. Хмельницький

    вул. Тернопільська 15/2

    ел. адреса:vpu11khm@ukr.net

    телефон (факс) (0382) 67-01-86

    Директор

    Селізар Василь Михайлович

    тел.

    Попередня версія сайту

    Попередню версiю сайта ви можете переглянути за посиланням 

    Please publish modules in offcanvas position.